تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶/۰۸/۰۹زمان ایجاد: ۱۱:۲۰تعداد بازدید: ۲۴۰ فعالیت شرکت های خارجی فعال در فضای مجازی در آلمان
کشور آلمان طبق آخرین آمار در سال 2015 میلادی جمعیتی بیش از 81 میلیون نفر داشت. در این کشور طبق آخرین آمار در سال 2015، بیش از 87 درصد از مردم دسترسی به اینترنت داشتند. کشور آلمان نیز در انجام قوانین محلی در فضای مجازی سختگیرانه عمل میکند و از شرکتهای خارجی فعال در فضای مجازی خواسته که براساس قوانین محلی اقدام به فعالیت داشته باشند. در این قسمت به فعالیت شرکتهای خارجی فعال در فضای مجازی در کشور پاکستان پرداخته خواهد شد.
سانسور شدن Google در آلمان
بر اساس قوانین محلی آلمان، فعالیتها و نشر مطلب در مورد حزب نازی خلاف قانون محلی کشور آلمان بوده و از این رو این کشور Google را مجبور کرده تا مطالبی را که در این خصوص در موتور جستجو خود نشان میدهد را حذف کند. البته این شرایط برای Google محلی آلمان یعنی https://www.google.de/ فراهم شده است.
فعالیت مرکز داده ابری Microsoft در آلمان
در کشور آلمان خدمات داده ابری Microsoft بر اساس قوانین محلی این کشور طراحی شده. بر این اساس تمام اطلاعات مشتریان و سیستمهای وابسته در آلمان قرار دارد. همه چیز بر اساس نیازها قوانین اتحادیه اروپا طراحی شده است. شرکت T-System آلمان به عنوان data trustee ، تمام دسترسیها را در مرکز داده Microsoft در کشور آلمان را نظارت میکند. همچنین کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا میتوانند دادههای خود را بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و قوانین محلی آلمان در این مرکز دادهها ذخیره کنند. همچنین Microsoft بدون اجازه از data trustee یا مشتریان، اجازه دسترسی به دادهها را ندارد. تمام فعالیتهای مرکز دادهها در آلمان باید تحت نظارت data trustee این کشور انجام شود. حتی برای نسب update نیز باید مجوز از data trustee گرفته شود. افرادی که وضعیت کلی سرورها را نظارت میکنند هیچ دسترسی به دادههای مشتریان ندارند. همچنین این مرکز دادهها با استانداردهای امنیتی مانند ISO27001/18 و SSAE 16/ISAE 3402 SOC منطبق است. هم اکنون خدمات Windows Azure ، Office365 و Dynamic CRM Online در مرکز داده ابری Microsoft ارائه میشود.
فعالیت Amazon در آلمان
در کشور آلمان، Amazon پایگاه محلی به آدرس https://www.amazon.de/ را دارد. در این پایگاه که به زبان آلمانی است، امکان خرید در داخل آلمان و کشورهای دیگر در داخل و خارج اروپا وجود دارد. برای ارسال کالا به خارج از کشور آلمان، نظارتهای و مجوز برای صادرات و فرستادن کالا بررسی میشود و اگر کالایی مجوز خروج از آلمان را نداشته باشد و یا اجازه ورود کالا به کشور مقصد نباشد، از خریداری کردن این کالا جلوگیری خواهد شد و این اطلاعات از روی آدرس گیرنده بررسی میشود. همچنین در صورتی که مالیاتی گرفته شود، این مالیات هنگام خرید از کاربر گرفته میشود و در صورتی که حق گمرک باید گرفته شود، این حق گمرک تخمین زده میشود و از مشتری کسر میشود و در صورتی که مبلغ واقعی کمتر از مبلغ تخمین شده باشد، این اختلاف به مشتری باز میگردد. در صورتی که این مقدار بیشتر باشد، هیچ پولی از مشتری کسر نخواهد شد.
سانسور مطالب Twitter در آلمان
در کشور آلمان، همانطور که گفته شد حمایت و پخش مطالب مربوط به حزب نازی خلاف قانون است. از این رو Twitter اقدام به سانسور این مطالب در سایت خود و مسدود کردن گروههای مرتبت با این موضوع میکند. همچنین Twitter اعلام داشت که ما قادر به کنترل تمام پیامها نیستیم و اگر موردی باشد، در صورت گزارش دادن به این شرکت و پس از بررسی اقدام به سانسور مطلب در منطقه با توجه به قوانین محلی و یا حذف مطلب خواهد شد. در صورت سانسور محلی، مطلب در کشورهای دیگر قابل رویت است (البته اگر با توجه به قوانین محلی آن کشور این مطالب جرم نباشد).
فعالیت Netflix در آلمان
شرکت Netflix در سال 2014 میلادی فعالیت رسمی خود را در کشور آلمان آغاز کرد. Netflix قصد دارد که سریالها و فیلمهای آمریکایی و آلمانی را در این کشور پخش کند. در این راستا Netflix با شرکت Deutsche Telekom که خدمات IPTV را در آلمان پوشش میدهد و بستر مناسبی دارد قرارداد بست تا این خدمات با کیفیت بالا به مشتریان در آلمان ارائه شود.
حذف مطالب ضد قوانین محلی آلمان توسط Facebook
دولت آلمان اعلام کرد که برخی از مطالب در Facebook خلاف قوانین محلی این کشور است و باید از این صفحه حذف شود. اگرچه حذف این مطالب با قوانین آزادی بیان آمریکا مغایر است. اما از این رو که این شرکت در فضای مجازی آلمان فعال است باید طبق قوانین محلی آلمان عمل کند. بر طبق توافق دولت آلمان و Facebook، مطالبی که بر طبق قوانین محلی آلمان و بخصوص صحبتهای تنفرآمیز، یعنی مطالبی که به صورتی تندی از گروهی احراز تنفر میکند طی مدت 24 ساعت حذف میشود. در واقع مردم و یا دولت آلمان این مطالب را اعلام کرده و گروه ویژهای در Facebook آن را بررسی کرده و در صورتی که به عنوان خلاف قوانین محلی دیده شود، این مطالب از این پایگاه حذف خواهد شد.
راه اندازی سیستم پرداخت MasterCard با اثر انگشت و تصویرکاربردر آلمان
شرکت MasterCard اقدام به راه اندازی یک سیستم جدید برای پرداخت توسط تلفن همراه کرد. در این سیستم، به جای استفاده از کلمه عبور، از اثر انگشت و یا تصویر صورت فرد برای شناسایی استفاده میشود. برای استفاده از این سیستم، کاربران نیاز به داشتن تلفن همراه سازگار و نصب برنامه مخصوص هستند. این سیستم برای اولین بار در 12 کشور از جمله آلمان راهاندازی شد. این خود نشان دهنده آن است که کشور آلمان، کشوری است که آمادگی لازم برای استفاده از آخرین فناوری را دارد.